Alla inlägg under juni 2012

Av regni - 2 juni 2012 21:08

När jag var tonåring förundrades jag över alla människor som gick till arbeten som de inte gillade.

När jag var sexton år sa jag till mamma:

- Ingen skall behöva göra något som han/hon inte vill.

Min mamma bara fnyste och sen fräste hon i att jag var naiv. Jag tycker dock i dag att jag hade rätt som sextonåring. Livet är för kort för att man ska tillbringa 40 timmar i veckan med något som man inte älskar.

Här är några tecken på att relationen till arbetsplatsen är dålig.

- Magont när man ska dit.

- Gråter oftare än skrattar på arbetsplatsen.

- Enbart pliktkänsla och lönekuvertet gör att man går dit.

- Man tillverkar hellre landminor än har inget jobb alls.


Ja, jag hävdar. Alla har rätt att älska det de gör.

Av regni - 1 juni 2012 19:17

I litteratur som handlar om lagen om attraktion beskrivs ibland känslor som ledsenhet, nedstämdhet, ilska etc som dåliga. De bra känslorna är glädje, tacksamhet och lycka.

Läsaren kan känna skuld över de mörkare känslorna som också finns.


Men när jag gråter försöker jag känna tacksamhet över att jag gråter. I gråten finns detta att jag känner djupt för något. Ska man skapa behöver man kunna känna djupt.


Jag tror att alla som kan känna djupt också kan skapa sina liv.


Jag tror att känslorna visar oss vägen.


Ibland är det svårt och då är det skönt att kunna skrika och gråta.

Av regni - 1 juni 2012 14:09

När man läser om lagen om attraktion är det lätt att få för sig att den är till för en speciell sorts människor.

I böcker så som Hemligheten, Skapa ditt liv med mera, har författarna dyra villor och bilar och de flyger ofta. Man får en känsla av att det är pengar och materiella ting som avgör om vi är lyckliga eller inte.


FÖR MIG ÄR INGENTIG VIKTIGARE ÄN ATT VARA LYCKLIG.

Men vi är alla olika och jag tror att det är olika saker som får oss att bli lyckliga.


Sätt dig ner och ta tio djupa andetag. Fundera på vad som gör dig lycklig. Skriv ner tre saker på ett papper.

Om du vill ta övningen lite längre. Om i morgon blir en dag då allt du önskar finns. Hur ser då i morgon ut?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards